პროექტები

                                                             წრე

სასვენი ნიშნების გამოყენება  საგაკვეთილო პროცესის დროს
წრე-ჯიუტი სასვენი ნიშნები
დებულება
ზოგადი დებულებები
წინამდებარე დებულება (შემდ. დებულება) განსაზღვრავს ქართული ენის  გაკვეთილზე ისტ-ის გამოყენებით  წრის მუშაობის ძირითად პრინციპებს, საქმიანობის მიმართულებებს, წევრების, უფლება-მოვალეობებს, წრის საქმიანობის სფეროსა და შედეგებს.

წრის ფუნქციონირების მნიშვნელობა და აქტუალობა
     წრის ფუნქციონირება საკმაოდ მნიშვნელოვანია, რადგან მოსწავლეებს უჭირთ სასვენი ნიშნების გამოყენება  ქართულ ენაში როგორც მეტყველების დროს,ასევე წერისას.მოსწავლეებს უჭირთ წინადადებებში სასვენი ნიშნების სათანადოდ გამოყენება.ხშირად ერევათ წინადადებების ფორმები. თხრობითი, კითხვითი და ბრძანებითი წინადადებების ინტონაციის გამოხატვა; წინადადებაში დასრულებული აზრის გარკვევა. ენობრივ-სინტაქსური კონსტრუქციებისა და სტუქტურული ელემენტების ადეკვატურად გამოყენება.ამიტომ, ისინი საჭიროებენ დამატებით სავარჯიშოებს ,რათა შეძლონ ინტონაციით კითხვა და  წინადადების სწორად ჩაწერა.
  წრის  მიზნები და ამოცანები
Ø   მოსწავლეებმა სწორად გამოიყენონ ასვენი ნიშნები წერა-კითვის დროს.
Ø  მართებულად გამოიყენონ თხრობით, ბრძანებით და კითხვით წინადადებებს .დასვამენ სათანადო სასვენ ნიშნებს (წერტილს, კითხვის ნიშანს, ძახილის ნიშანს და ა.შ);გაამახვილებენ ყურადღებას წინადადების ფორმებზე.
Ø  გაიზარდოს მოსწავლეებში მოტივაცია.
                             
  შედეგები:
Ø   მართებულად იყენებს თხრობით, ბრძანებით და კითხვით წინადადებებს (სწორად იყენებს ზმნურ ფორმებს) და წინადადებების ბოლოს სვამს სათანადო სასვენ ნიშნებს (წერტილს, კითხვის ნიშანს, ძახილის ნიშანს)
Ø  სასწავლო მასალასთან დაკავშირებული სახალისო ვიქტორინები.
Ø  ხმამაღლა კითხვისას იცავს პაუზას სასვენ ნიშნებთან.
Ø  წრის  წევრთა მიერ განსახორციელებელი აქტივობები:
შესაბამისი მასალის მოძიება  მრავალფეროვანი აქტივობებითFacebook - ჯგუფის შექმნა (https://docs.google.com/forms/d/1Nb_a4wbe6wTTarFqkn2abdlMPikIWjEJUYV5w0sxRZg/edit)

წრის კითხვარი მშობლებისთვის.



წრის  წევრები 
წრის  წევრი  შეიძლება  გახდეს  მოსწავლე,  რომელიც  არის  სსიპ  ქალაქ  თბილისის  N 82  საჯარო  სკოლის  III კლასის   მოსწავლეეები.  ის მოსწავლე და მშობელი,რომელიც გამოთქვამს  წრეზე  გაწევრიანების  სურვილს, იზიარებს  წრის  მიზნებს , აქვს  თავისუფალი  დრო  წრის  მუშაობისთვის.    წრის  მსურველი მოსწავლე ან მშობელი ვალდებულია გაწევრიანდეს და Facebook-ის ჯგუფში და წრიული მუშაობის დაწყებამდე შეავსოს კითხვარი google -ის აპლიკაციის.
წრის  წევრთა მაქსიმალური რაოდენობა  განისაზღვრება   დაახლოებით 29 მოსწავლით .
წევრთა  უფლება-მოვალეობა
წრის წევრს  უფლება   აქვს:
ა)            მონაწილეობდეს   წრის   სამუშაო   შეხვედრების   მუშაობაში;
ბ)            მონაწილეობდეს  წრის   მიერ დაგეგმილ აქტივობებში.
გ)           მიიღოს  ყოველგვარი  ინფორმაცია  წრის  საქმიანობის   შესახებ;

წრის    წევრი მოვალეა:
ა)  დაიცვას წრის  დებულება და  მის მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები;
ბ)  გაუფრთხილდეს წრის  ღირსებას და ავტორიტეტს;
გ)  აქტიური მონაწილეობა მიიღოს წრის   მიერ დაგეგმილ აქტივობებში  ისტ-ის გამოენების მიმართულებით   და საკუთარი   წვლილი შეიტანოს   წრის   ეფექტურ   ფუნქციონერებაში.

 დებულება  ზოგადი   ეთიკის  შესახებ

მოცემული  დებულება არეგულირებს  წრის  სამუშაოეთიკის ნორმებს  და ვრცელდება ყველა  წევრზე.
წრის  წევრი   ვალდებულია    იცავდეს    წრის    პრესტიჟსა  და   სახელს, უფრთხილდებოდეს   მას   დაზრუნავდეს   მის   განვითარებაზე, თავისი ქმედებითა
თუ უმოქმედობით არ  ლახავდეს  მას, მოქმედებდეს  მაღალი  ადამიანური  ღირსებით  წრის  მიერ   დაკისრებული   ფუნქციებისა  თუ   მისიის  განხორციელებისას.
წრის   წევრი   ვალდებულია   იცავდეს   და პატივსცემდეს  წრის   დებულებას, ადათსა  და   დადგენილ    ნორმებს. პატიოსნად  და   ნაყოფიერად   ახორციელებდეს  მასზე  დაკისრებულ     მოვალეობებს.
 
                                          ქართული ენის  წრის  სამუშაო პერიოდი
ა) წრის  სამუშაო პერიოდი  ემთხვევა  სკოლის  სასწავლო წელს  2018-19   მეორე სემესტრს.
ბ) წრე მუშაობს ოთხშაბათს    13:25 -დან 14:10 საათამდე  1/3 საკლასო ოთახში, მასწავლებლები ნ.ქიმერიძე.
                                                 წრის სამუშაო შეხვედრების აღწერა
#
თემის  დასახელება
აქტივობის  აღწერა
შენიშვნა
1.
 თხრობითი წინადადება და კითხვითი წინადადება
პროექტორით მასალაის გაცნობა.ვიდეო რგოლის ჩვენება,მოტივაციის ამაღლების მიზნით.




2.
ძახილის და ბრძანებითი წინადადება


3.
ბრჭყალების და
ფრჩხილების გამოყენება


4.
შეჯამება
 სამუშაოს დასრულებამდე მოვაწყობთ სახალისო ვიქტორინას შესწავლილ მასალაზე.
დასრულებულ სამუშაოს გადახედავენ,დალაგებენ თანმიმდევრობით.შექმნილ სასწალო რესურსს.



თემა
რესურსები
პერიოდი
სთ
1.
წერტილი (.)
 მძიმე (,)
კითხვის ნიშანი (?)
მოსწავლეები მოიზიებენ ინტერნეტით სასწავლო ინფორმაციას და ფოტომასალას.

6/02
13/02
13:25
14:15
2.
მოკლე დიალოგს გადაწერა და სასვენი სასვენი ნიშნებით.
უცხო ტექსტი კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურიდან



 20/02
27/02

13:25
14:15
3.
ძახილის ნიშანი (!), კითხვა-ძახილის ნიშანი (?!)




06/03
13/03


13:25
14:15
4.
ტესტირება
მასწავლებლის მიერ სედგენილი ტექსტი,რომელიც მოიცავს შესწავლილ საკითხებს.
20/03
27/03

13:25
14:15
5. 
წერტილ-მძიმე (;), ორწერილი (:), მრავალწერტილი (…)

10/04
17/04
13:25
14:15
6.უცხო ტექსტების განხილვა
დამატებით ტექსტებზე მუშაობა
როგორც ენოობრივი სავარჯიშოები,ასევე ლექსები და მოთხრობებიდან ნაწყვეტები.
24/04
01/05

13:25
14:15
7.
ტირე (_), დეფისი (-), ბრჭყალები (,, “), ფრჩხილები ( ). 

08/05
15/05

13:25
14:15
8.
ენობრივი სავარჯიშოებზე
ვიქტორინა

22/05

13:25
14:15
9. შეჯამება
მოსწავლები გააკეებენ ხელთაკეთ წიგნებს,სადაც გამოიყენებენ შესწავლილ ცოდნას.ყველა სავენ ნიშანზე შეასრულებენ გარკვეულ სამუშაოს,დაასურათებენ .
29/05
05/06

13:25
14:15

თითოეულ თემას დაეთმობა 2  სამუშაო შეხვედრა სირთულის მიხევით.პირველ შეხვედრაზე მოსწავლეები იმუშავებენ მარტივ დავალებებზე,  შემდეგ მოხდება დავალებების სხვადასხვა ვარიანტის განხილვა და სწავლა,დამუშავება.დაამუშავებენ ტექსტებს,  იქნება უფრო პრაქტიკული ხასიათის, მოსწავლეებმა შეიძლება შექმნან კიდევაც რესურსი  უკვე ნასწავლ თემაზემაგ:წერილი აამეტყევლონ და მომდევნო გაკვეთილზე გაგვაცნონ რისთვის არის საჭირო.გამოიყენონ ენობრივი სავარჯიშოებში სესწავლილი მასალა სწორად.გააკეთებენ დილოგებს და სწორად გაანაწილებენ სასვენ ნიშნებს. ნახავენ ანიმაციებსაც,რომ სახალისო გახდეს სწვლის პროცესი.შეჯამების ეტაპზე კლასში მოვაწყობთ ვიქტორინას,იქნება რამოდენიმე ჯგუფი და ყველას ერქმევა სასვენი ნიშნის სახელი. გააკეთებენ შესწავლილ თემაზე პრეზენტაციასაც.გაუზიარებენ ერთმანეთს შთაბეჭდილებებს,შეუფასებენ პრეზენრაციებს.გაცნობენ კლასს,სკოლას და მშობლებს საკუთარ ნაშრომს.
https://www.facebook.com/groups/379348982629496/?epa=SEARCH_BOX

0 коммент.:

Отправить комментарий

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates