სადამრიგებლო



სსიპ.ქალაქ თბილისის  N82 საჯარო სკოლის
III2 კასლის დამრიგებელი
ნინო ქიმერიძე
სსიპ ქ.თბილისის #82  საჯარო სკოლა
თბილისი
2018 -19სასწ.წ



                                                                  სარჩევი
1.დამრიგებლის საკონტაქტო ინფორმაცია ......................3
2.დამრიგებლის მუშაობის მიმართულებები კონკრეტული სპეციფიკიდან
გამომდინარე ..........................4
3. დამრიგებლის რეფლექსია ..........................5
4.დამრიგებლის მუშაობის მიზნები კლასში ..........................6
5.მოსწავლეთა მონაცემები ...................................7
6.სკოლის გარეთ ,დამატებითი წრეები-------------7
7. კლასის ცხრილი პედაგოგების მითითებით ............................10
8.სკოლის გარეთ ,დამატებითი წრეები-----------------10
9. კლასში გადანაწილებული ფუნქცია მოვალეობები..............................12
10. სადამრიგებლო  საათის  თემები............................15
11. დაგეგმილი აქტივობების ჩმონათვალი ..............................19
11. სახელმძღვანელოები .........................21
დამრიგებლის საკონტაქტო ინფორმაცია

მასწავლებელი:  ნინო ქიმერიძე

ელ-ფოსტა: qimeridzenino@gmail.com








              დამრიგებლის  მუშაობის  მიმართულებები     
       კონკტერული      საფეხურის  სპეციფიკიდან                    
                               გამომდინარე
ა) გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
ბ) რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი (დაწყებით და საბაზო საფეხურზე);
გ) დაეხმაროს მოსწავლს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილისხვადასხვა პრობლმის გადაჭრაში;
დ) იყოს შუამავალი მოსწავლს, მშობლსა და მასწავლებეს შორის პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
ე) რეგულარულად მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ.დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ  სხვისი თანდასწრებით  საუბარი;
ვ)  საჭიროების შემთხვევაში, შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
ზ)  გაიგოს მოსწავლის მიერ სკოლის გაცდენის მიზეზი;
თ)  გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი მასწავლებლებისგან მოწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე და დაწეროს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათება. დახასიათებაში აღწერილი უნდა იყოსმოსწავლის ძლიერი მხარეები, მისი წარმატებები როგორც აკადემიური, ასევე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მოსწავლისმონაწილეობა წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში; მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვანი საკითხები, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის;
ი) მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, დამრიგებელმა უნდა მოამზადოს ინფორმაცია მისი აკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე  დასწრების შესახებ.

           
                                                      კლასის რეფლექსია
კლასში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწერების დონემ კარგი შედეგი აჩვენა.ისინი ჩართული არიან საკლასო და სასკოლო ცხოვრებაში,მონაწილეობას იღებენ დაგეგმილ აქტივობებსა და ღონისძიებებში.მოსწავლეთა ინტერსები და მოთხოვნები გათვალიწინებული იქნა კლასის წესების შექმნის დროს.ასევე პასუხისმგებლობით ეკიდებოდნენ დაკისრებულ მოვალებებს ,რამაც დადებითი გავლენა მოახდინა როგორც კლასში,ასევე მშობლებთნაც. ისინი ურთიერთპატივიცემას ამჟღავნედნენ ერთმანეთის მიმართ,არ ჰქონდათ კონფლიქტი.სისტემატიურად დადიოდნენ სასკოლო ფორმით.იცავდნენ სკოლის შინაგანაწესს და პატივისცემით ეკიდებოდნენ მასწავლებლის დავალებებს.
მეორე კლასში გამოიკვეთა ლიდერები,რომელთაც სურთ საკუთარი თავის დამკვიდრება ცოდნით,კარგი ყოფაქცევითი.ამან გამოიწვია მოტივაცია რამოდენიმე მოსწავლის,რომელნიც ცდილობენ მათ დაემსგავსონ.
კლასში ასევე არის ერთი სპეცილური საჭიროების მოქნე მოსწავლე,რომლის მშობელიც უარს აცხადებს სპეც,მასწავლებელზე.მოსწავლეები პპატივისცემით ეკიდებიან მოსწავლეს,რადგან მას ქვს სმენის პრობლემა მსწავეები ყოველთვის ჭყნარად უსმენენ და ისიც მეტად გაბედულია.ასევე რამოდენიმეჯერ შექების მიზნით,რომ შეძლო რთული ტექსტის წაკთხვა ტაშით დააჯილდოვეს,რამაც მოსწავლეს მოტივაცია კიდევ უფრო აამაღლა და სისტემატიურად იწევს ხელს,რომ გამოიჩინოს თავი.კლასში სოციალური უნდარები მოსწავლეებს კარგად აქვთ განვითარებული,თუმცა არის რამოდენიე ცელქი მოსწავლე,მაგრამ ისინი არ არღვევენ სკოლის შინაგანაწესს.






  დამრიგებლის მუშაობის მიზნები კონკრეტულ     
                                            კლასში

   ჩემი მიზანია, დავეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; ხელი შევუწყო მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას,რომელიც უნდა ემხორბოდეს დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
v  სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ;

v  მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების ამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო  პირობების შექმნა;
  
v  მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება -დამრიგებელმა  მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში. დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები;

v   თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
ეორეკლასელი, პირველკლასელისგან განსხვავებით, უკვე შეგუებულია მოსწავლის სტატუსსა და ვალდებულებებს. იცვლება მოსწავლის სწავლის სტილი. ყველა მოსწავლისათვის წამყვანი საქმიანობა სწავლა ხდება. მას შეუძლია უფროსის დახმარებით შეაფასოს საკუთარი წარმატებისა და წარუმატებლობის მიზეზები. თანდათან ბავშვს უვითარდება ნებელობა. მოსწავლეს შეუძლია იმპულსების შეკავება. მეხსიერებისა და ყურადღების მართვა განზრახვის შესაბამისად.
ამასთან, ყურადღებისა და მეხსიერების მართვა დიდადაა დამოკიდებული ბავშვის ტემპერამენტზე. ამიტომ, გასათვალისწინებელია ის ფაქტი, რომ, მოსწავლეები დაღლილები არიან დღის, განსაკუთრებით კი კვირის ბოლოს. ამ დროს მათ ძალიან უჭირთ დისციპლინის შენარჩუნება.
მასწავლებელი კვლავ უმნიშვნელოვანეს ფიგურად რჩება, მაგრამ მასთან ურთიერთობა უფრო პირადული ხდება. ჩნდება მასთან ურთიერთობის სურვილი შესვენებებზე, ექსკურსიაზე.
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის ცალკეული თვისებების გამოყოფა (მხიარულია, კეთილია). მეორეკლასელი მოსწავლე იწყებს მეგობრების შეფასებას თვისებებიდან გამომდინარე. იწყება თანატოლებთან თანამშრომლობის უნარის განვითარება. ამავე დროს, ჩაისახება მოლაპარაკების, დათმობის, საქმიანობების განაწილების უნარები. თუმცა ზოგი მეორეკლასელისათვის ეს ჯერ კიდევ რთული ამოცანაა.
კლასში იკვეთება ლიდერი. ხშირია მოსწავლეებს შორის პაექრობა.
მეორეკლასელს სწავლის გარდა ინტერესთა ახალი სფერო უჩნდება. ესაა ურთიერთობა პედაგოგებთან, მშობლებთან, თანატოლებთან. სრულფასოვანი პიროვნების ფორმირებისათვის მნიშვნელოვანია სასწავლო უნარების გარდა თანამშრომლობის უნარების განვითარება როგორც თანატოლებთან, ისე უფროსებთან.
                                     
კლასის მოსწავლეთა მონაცემები
კლასში ირიცხება  29 მოსწავლე

13----გოგონა 16 ----ვაჟი             

იძულებით გადაადგილებული----ლტოლვილი-დარსალია,ელიაშვილი,გაჩეჩილაძე მ,იმნაძე,ბერია,ოთარაშვილი.
მრავალშვილიანი----- ბურჭულაია,ამყოლაძე,ბჟოიანი,ოთარაშვილი
სოც,დაუცველი-------- მაქაძე,ვახტანგაძე,ოთარშვილი

მშობელთა კომიტეტი:ქეთევან ნოზაძე,ქეთევან კაჭარავა,დონა დადიანი.
 სადამრიგებლო საათის თემები

მიმართულება
პიროვნული და მორალური განვითარება


თემები
შეხვედრების
რაოდენობა
შენიშვნა
1
რას ნიშნავს იყო
მეორეკლასელი? რით
განსხვავდებით
პირველკლასელებისაგან?
(ჩვენ ვიცით კითხვა,
წერა, ანგარიში)
ზაფხულის
შთაბეჭდილებები.
1 შეხვედრა
2
საკლასო წესების
შემუშავება. რომელი
წესების დაცვა
გვეხმარება სწავლაში?
2 შეხვედრა
თემას დამრიგებელი
მუდამ
უბრუნდება
მოსწავლეებთან
საუბრისას
შესაძლებელია
შეფასდეს, რამდენად
კარგად იცავენ
ბავშვები წესებს, ასევე
აღირიცხოს,
როდის იცავენ და როდის
არღვევენ
ისინი ამ წესებს, რასაც
საბოლოოდ
მოსწავლეთა
წახალისება
დაჯილდოება
მოჰყვება.
3
ემოციები, რომლებიც
თან ახლავს სხვადასხვა
საქმიანობას
(
საკონტროლო
წერას, გამოკითხვას,
ფეხბურთის თამაშს).
1 შეხვედრა
თემაზე საუბარი
შესაძლებელია
ფსიქოლოგთან
ერთად.
4
თვისებები, რომელთა
გამოც ვირჩევთ
მეგობრებს;
ადამიანური თვისებები
თვისებები,
რომლებიც
აუცილებელია
მეგობრობისა
და სწავლისათვის;
თვისებები, რომლებიც
ხელს გვიშლის სწავლასა
და მეგობრობაში.
1 შეხვედრა
თემაზე საუბარი
შესაძლებელია
ფსიქოლოგთან
ერთად.
5
იდეალური მეგობრისა
და მოსწავლის
პორტრეტი (მოსწავლის
შემთხვევაში
მნიშვნელოვანია აქცენტი
მონდომებასა
და შრომისმოყვარეობაზე
და არა თანდაყოლილ
თვისებებზე) როგორი
ვარ მე?
ავტოპორტრეტი
თვისებებით.
2 შეხვედრა
6
მეგობრობა, მეგობრობის
უნარი
1 შეხვედრა
7
ადამიანებს შორის მსგავსება და განსხვავება. სამყარო, სადაც ყველა ერთმანეთს ჰგავს. დადებითი და უარყოფითი მხარეები.
8
ადამიანების დახმარება,
ალტრუიზმი;
როგორ ვეხმარებით
სხვებს? ჩვენ როგორ
გვეხმარებიან?
1 შეხვედრა
9
მეორეკლასელის
სირთულეები სკოლაში
სირთულეებისსკივრი”.
მაგ., ზოგისთვის
რთულია გაკვეთილზე
წყნარად ჯდომა,
ზოგისთვის - კარნახით
წერა..
2 შეხვედრა
10
მეორეკლასელის
შესაძლებლობები
-
შესაძლებლობათა
სკივრი”.
1 შეხვედრა
11
სახლში ან მეგობრებთან
წამოჭრილი
სირთულეები:
ტყუილები, ნივთების
დაუკითხავად
აღება, მოუთმენლობა,
სიფიცხე.
2 შეხვედრა
12
სირთულეების
დაძლევის გზებზე
ფიქრი,
სტრატეგიების
შემუშავება,
კონფლიქტების
მოგვარება
-
კონფლიქტების
(
უთანხმოების
გამომწვევი მიზეზები).
2 შეხვედრა
თემაზე საუბარი
შესაძლებელია
ფსიქოლოგთან
ერთად.
13
ქცევის წესები, ეტიკეტი:
დაბადების
დღისთვის - საჩუქრის
შერჩევა, გადაცემა,
ან საჩუქრის მიღება;
სუფრაზე, თეატრსა
თუ კინოში ქცევის
წესები.
2 შეხვედრა
მიმართულება
გარემოსდაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი
თემატიკა
შეხვედრების
რაოდენობა
შენიშვნა
1
გარემოს
სისუფთავეზე
ზრუნვა (კლასის,
ეზოს, ქუჩის
მოფრთხილება)
ხეების
მოვლა
1 შეხვედრა
თემას ეხებიან
ბუნებისმეტყველების
გაკვეთილზეც
ამიტომ
შესაძლებელია
აღნიშნულ
საკითხთან
დაკავშირებით
დამრიგებელმა
ვიქტორინის
,
გამოფენის, ან
სოციალური
პროექტის მოწყობა
ითაოს.
2
საკუთარი
ჯანმრთელობა,
როგორც
ფასეულობა;
ფიზიკური და
სულიერი
სიჯანსაღე.
1 შეხვედრა
3
დღის რეჟიმი,
დასვენებისა და
სასწავლო
პროცესის დროს
განსხვავებული
საქმიანობები,
მათი დაგეგმვის
აუცილებლობა.
2 შეხვედრა
თემას მოსწავლეები
სხვადასხვა
საგნის
გაკვეთილებზეც
ეხებიან
.
ამიტომ მსგავს
საკითხებზე საუბარი
შესაძლებელია
ექსკურსიის დროს,
საგნის პედაგოგთან
ერთად.
4
ჯანსაღი ცხოვრების
წესი, სპორტი,
სასარგებლო
პროდუქტები,
დროულად
დაძინება,
კომპიუტერის
გამოყენებისა და
ტელევიზორის
ყურების
რეგლამენტი
2 შეხვედრა
მიმართულება
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება
თემები
შეხვედრების
რაოდენობა
შენიშვნა
1
მავნე ჩვევების
საფრთხე შინ და
გარეთ.
საყოფაცხოვრებო
ტექნიკის
დაუკითხავად
გამოყენება,
შესვენების დროს
კიბეებზე სირბილი.
1 შეხვედრა
2
უსაფრთხოება -
მშობლების,
მეგობრების
მისამართის ცოდნის
აუცილებლობა,
ქუჩაში
მოძრაობისა და
ტრანსპორტით
სარგებლობის
წესები.
1 შეხვედრა
3
ისტორიული და
კულტურული
მნიშვნელობის
მქონე ადგილები,
ძეგლები,
მოვლენები.
3 შეხვედრა
თემას მოსწავლეები
სხვადასხვა
საგნის
გაკვეთილებზეც
ეხებიან. ამიტომ
მსგავს საკითხებზე
საუბარი
შესაძლებელია
ექსკურსიის დროს
საგნის
პედაგოგთან
ერთად.
4
ქალაქის, სოფლის,
ქვეყნის
გამოჩენილი
პიროვნებები.
2 შეხვედრა
მიმართულება
თვალსაწიერის გაფართოება
თემები
შეხვედრების
რაოდენობა
შენიშვნა
1
არდადეგებზე შეძენილი ცოდნა, წაკითხული წიგნები.
1 შეხვედრა






      






 დაგეგმილი აქტივობების   ჩამონათვალი

2018-2019სასწ. წელს ვაპირებ ჩავატარო:

1.      მშობელთა კრება (სასწ. წლის დასაწყისში)
2.      ექსკურსია (ივნისი).
3.      კოლექტიური მსვლელობა თეატრში.
4.      წლის მანძილზე სასწ. პროგრამის შესაბამისი ღონისძიებების (გამოფენა, პროექტი,ზეიმი) მოწყობა.
5.      გასვლითი გაკვეთილების  ჩატარება ბუნებაში.
6.      ინტეგრირებული გაკვეთილები.
7.      საჭიროებისამებრ მშობლებთან ინდივიდუალური შეხვედრები.
ჩასატერებელი
ღონისძიება
დრო
მიზეზი
ინდიკატორი
საზეიმო დახვედრა
სექტემბერი
მასწავლებლისა,სკოლის და მოსწავლის დამოკიდებულება
ფოტო და ვიდეო მასალა
ბარაქიანი შემოდგომა
ოქტომბერი
წელიწადის დროების განსაზღვრა,შემოქმედებითობა,სხვადასხვა კუთხის ტრადიციების გაცნობა.
სასკოლო ზეიმი,ლექსები,სიმღერები,წარმოადგენე საქართველოს კუთხის დრადიციებს.ასევე შექმნიაან აპილკაციებს
ფოტო და ვიდეო მასალა
მშობელთა კრება
ოქტომბერი
მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა
ოქმი
თბილისქალაქობა(გასვლითი)
ნოემბერი
დედაქალაქის მნიშვნელოვანი ადგილების გაცნობა
ფოტო მასალა,გაზეთის გამოცემა
როლური  თამაშით  ყოველდღიური სიტუაციის გათამაშება


მხატვრული მეტყველების განვითარება,როლების მორგება,აფიშის დამზადება
ფოტო,აფიშა,ბილეთი,დეკორატიული გაფორმება.საპრეზენტაციო მასლალა
წელო,წელო ახალო(საკლასო,გასვლითი)
დეკემბერი
მხატვრული მეტყველების განვითარება,როლების მორგება,მარტივი მუსიკალური სიმღერების შესრულება
ფოტო და ვიდეო მასალა
დეკორატიული გაფორმება
მშობელთა კრება
დეკემბერი
მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა
მომდევნო სემესტრში დაგეგმილი    აქტივობების  გაცნობა
ოქმი
მოზარდ მაყრუბელთა თეატრი
თებერვალი
მოსმენის ,საზოგადოებაში ქცევის წესების დამკვიდრება.შემოქმედების პატივისცემა
აფიშის ,ბილეთის გარჩევა.
ხელოვნებისადმი პატივისცემა ,სოციალური და კვლევითი უნარების განვითარებისთვის,გართობისა და დასვენების დროს გაუცნობიერებლად იძენენ ახალ ცოდნას,
ფოტო მასალა.გაზეთის დამზადება,შთაბეჭდილებებლი
დედის დღე
მარტი
საგანთაშორის კავშირი,ხელოვნებისა ,ინგლისურის და ქართულის ინტეგრირება.
საზეიმო დილა საკლასო ოთახში,მოსწავლეები შეძლებენ ლექსის წარმოთქმას,საკუთარი ხელით შექმნილი საჩუქრების პრეზენტაციას,
მისალოცი ბარათები.ფოტო,გაზეთი
მშობელთა კრება
მარტი
შუალედური მონაცემების გაცნობა
ოქმი
მსვლელობა კინოში
აპრილი
ქცევის და მოსმენის უნარის გამომუშავება,მეგობრობის,კომუნიკაციის უნარების გამომუშავება
ფოტო მასალა,ბილეთი
რბილი სათამაშოების გამოფენა
აპრილი
ხელნაკეთი ნივთების გამოფენა და შემოქმედებითობის გამოვლენა
სათამაშო.ფოტო

მაისი
საკლაო ღონისძიება.მოსწავლეთა ჩართულობა, საჭირო რეკვიზიტების ხელით დამზადება
ფოტო მასალა,ვიდეო მასალა.საპრეზენტაციო მასლალა
ექსკურსია
ივნისი
ქართული კულტურის და ისტორიის გაცნობა,მოვლა,პარტონობა.გუნდურობა,მეგობრობა .
ფოტო მასალა
მშობელთა კრება
ივნისი
მოსწავლეთა მონაცემების გაცნობა
ოქმი

       ~


                                        სახელმძღვანელოები;

სახელმძღვანელო
ავტორი,გამომცემლობა
ქართული ენა
როდონაია,     „სწავლანი“
მათემატიკა
გოგიშვილი,ვეფხვაძე  „ინტალექტი“
ინგლისური
ბოუენი,ჰოკინგი“მაკმილანი“
ბუნება
ბლიაძე,ახვლედიანი:სულაკაური’
ხელოვნება
მაჭარაშვილი:მერიდიანი“
მუსიკა
ოთიაშვილი“წყაროსთვალი“
სპორტი
აფციაური

















გაკვეთილის თემა
თავისუფლება
საგანი
მასწავლებელი
ქართული ენა
ნინო ქიმერიძე
სწავლების საფეხური/კლასი
1 საფეხური.მესამე კლასი
სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები
·         ადამიანების უფლებების აღიარება
·         საკუთარი პოზიციის დაფიქსირება
·         შეძლო მოცემულ სიტუაციაში პრობლემის ამოცნობა და დახარისხება 
·         გზების დასახვა ამ პრობლემის მოსაგვარებლარებად.



მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
გაკვეთილის მსვლელობა





















































































შეფასება და თვითშეფასება
გამოწვევი ფაზა:

სიტყვა „თავისუფლება:
ინტერვიუ თემაზე,რა არის თავისუფლება?
როდის ხარ თავისუფალი?
რას აკეთებ თავისუფალ დროს?



2.მოსწავლეებს უდევთ წიანსწარ გამზადებული კითხვარი და წყვილებში მუშაობენ.-5წთ
როდის ვარ თავისუფალი?
როდის  არ ვარ თავიუფალი?






3.ფილმის ყურება


4. ნანახ ფილმზე მსჯელობა მიხედვით და გაავლონ პარალელი  საკუთარ წარმოდგენებთან.(დისკუსია)
5.მივცეთ ჩევები და დავსახოთ გადაჭრის გზები
წერენ წებოვან ფურცლებზე და აკრავენ ნახატზე,სადაც არის დახატული გალიაში გამოკეტილი ჩიტი.
6.შეჯამება:მიღებული ინფორმაციის მიხედვით შევავსონ ექვსეტაპიანი მიდგომის გეგმა.
შეფასება:განმავითარებელი კომენტარი საერთო საკლასო


.შეფასება:მოსწავლეების ინდივიდუალური დაკვირვების რუბრიკით

ძლიერი
საშუალო
სუსტი
პრობლემის ამოცნობა



გადაჭრის გზების დასახვა



საკუთარი პოზიციის დაფიქსირება



მსჯელობა






მასწავლებლის შეფასების რუბრიკა:



მოსწავლეთა ინფორმირება


ლექსიკის გამდიდრება


მსჯელობის უნარის განვითარება


ინფორმაციის დახარისხება
















სასწავლო რესურსი
ფლიჩარტი,მარკერი,ილუსტრაციები,წებო,კითხვარი,ლეპტოპი,პროექტორი

ჯგუფური მუშაობის დაკვირვების რუბრიკა:

სახელი გვარი
იცავს დროის ლიმიტს
მისი მოსაზრებები და იდეები კონსტრუქციულია
მისი მოსაზრებები და იდეები არგუმენტირებულია
პატივს სცემს სხვების მოსაზრებებს
1





2





3












შეფასება:  1 თითქმის არა
                    2. ნაკლებად
                    3. საკმაოდ
                   4.  ძლიერი


პრეზენტაციაზე დაკვირვების რუბრიკა
ვერბალური კომუნიკაცია

მოსწავლე მეტყველებს გამართულად და თანმიმდევრულად . სამეტყველო ქცევა სრულყოფილად  შეესაბამება დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
მოსწავლე მეტყველებს გამართულად. სამეტყველო ქცევა ნაწილობრივ შეესაბამება დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
მოსწავლეს უჭირს გამართულად მეტყველება  და მისი სამეტყველო ქცევა არ შეესაბამება დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
არავერბალური კომუნიკაცია
მოსწავლე მუდმივად ამყარებს თვალის კონტაქტს აუდიტორიასთან. საერთოდ არ იყენებს „პარაზიტ შორისდებულებს“.  სრულყოფილად ფლობს არავერბალურ კომუნიკაციას.    ემოციებს  და განცდებს გადმოსცემს სათანადო მიმიკით, მოძრაობით, ჟესტიკულაციით.
მოსწავლე  შეძლებისდაგვარად ამყარებს თვალის კონტაქტს აუდიტორიასთან.  არ იყენებს „პარაზიტ შორისდებულებს“. ფლობს არავერბალურ კომუნიკაციას.    ემოციებს  და განცდებს შეძლებისდაგვარად გადმოსცემს მიმიკით, მოძრაობით, ჟესტიკულაციით.
მოსწავლე  ვერ ამყარებს თვალის კონტაქტს აუდიტორიასთან.  იყენებს „პარაზიტ შორისდებულებს“. ვერ ფლობს არავერბალურ კომუნიკაციას.     უჭირს ემოციების  და განცდებს გადმოსცემა მიმიკით, მოძრაობით, ჟესტიკულაციით.
უკუკავშირის მართვა (კითხვა -პასუხი)
მოსწავლეს შუძლია სხარტი და ლაკონური პასუხით  უკავშირი   თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან. ასევე  შეუძლია გასცეს დამატებით კითხვებს პასუხი პრეზენტაციის ბოლოს.
მოსწავლეს შუძლია  პასუხით  უკავშირი   თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან. ასევე  შეუძლია შეძლებისდაგვარად გასცეს დამატებით კითხვებს პასუხი პრეზენტაციის ბოლოს.
მოსწავლე ვერ ახერხებს პასუხით  უკუკავშირს   თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან. არ შეუძლია დამატებით კითხვებზე პასუხის გაცემა პრეზნეტაციის ბოლოს.





















































გაკვეთილის თემა
ბულინგი
საგანი
მასწავლებელი
ქართული ენა
ნინო ქიმერიძე
სწავლების საფეხური/კლასი
1 საფეხური.მესამე კლასი
სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები
·         მოსწავლემ შეძლოს პრობლემის ამოცნობა და დახარისხება.
·         გადაჭრის გზების დასახვა.
·         ადამიანების თანასწორად აღიარება.
შედეგი:
·         შეძლო მოცემულ სიტუაციაში პრობლემის ამოცნობა და დახარისხება  
·         გზების დასახვა ამ პრობლემის მოსაგვარებლარებად.
·         მის გარშემო მყოფი ადამიანების მიღება და აღიარება.



მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
ი.გოგებაშვილის „ელამი კატო“
გაკვეთილის მსვლელობა





















































































შეფასება და თვითშეფასება
გამოწვევი ფაზა: A
1.მასწავლებელმაა მოსწავლეებს წინა დღეს დაავალა ხელის გამოჭრა .მოსწავლეები ამ ხელს აკრავენ თაბახზე სათითაოდ.მასწავლებელი აკვირდება ვინ სად  ან ვის გვედით დააწებებს თავის ხელს ) ამ აქტივობის დასრულების შემდგებ გამზადებული ნამუშევარი იკვრება თვალსაჩინო ადგილზე.
---რატომ დავაკარით ხელები?
---რას ნიშნავს ყველას ხელი ერთად?
ეს ნიშნავს რომ ყველა თანასწორი ვართ და გვაქვს ერთნაირი უფლებები,რადგან ყველა ხელი ერთნაირია.-5წთ



2.მოსწავლეებს უდევთ წიანსწარ გამზადებული კითხვარი და წყვილებში მუშაობენ.-5წთ
როდის ვარ ბედნიერი?
როდის ვარ მოწყენილი?






3.კითხვა-პასუხი.მასწავლებელი ეკითხება რა უწერიათ და მოსწავლეები პასუხობენ,რომელი სიტყვებიც გამეორდება ხშირად იმას წერს ფლიჩარტზე,ისე,რომ ყველასთვის თვალსაჩინო იყოს.მოწყენის მიზეზში ერთი საკვანძო სიტყვა აღმოჩნდება,რაზეც გავუმახვილებ ყურადღებას და მივალ კითხვამდე, რას ნიშნავს ძალადობა?-5წთ
B
Oval: ბულინგი4.ლექსიკური ერთეული ბულინგი-განმარტება-გონებრივი იერიში -5წთ

 




5.ჯგუფური მუშაობა-10 წთ
მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს და აძლევს მითითებას.ამოიღონ კონვერტიდან სურათი და დაწერონ რა პრობლემას ხედავენ ,დააკავშირონ შესწავლილ თემასთან .როგორ უნდა გამოასწორონ ეს ქცევა. ერთი ჯგუფის დავალება არის განსხვავებული.
1 ჯგუფი

.
2 ჯგუფი

3 ჯგუფი
4 ჯგუფი
6.პრეზენტაცია:მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას საკუთარი ჯგუფის ნამუშევრის მიხედვით.ისაუბრებენ ილუსტაციაზე მოცემული სიუჟეტის მიხედვით და გაავლონ პარალელი ნასწავლთან.
გადაჭრის გზებს ასახელებენ მოსწავლეები ჯგუფების მიხედვით ჩამოწერს ყველას სხვადასხვა ფერის მარკეტრით,რომ თვალში საცემი იყოს.-8წთ
C
7.შეჯამება:მიღებული ინფორმაციის მიხედვით შევავსონ ექვსეტაპიანი მიდგომის გეგმა.5წთ
შეფასება:განმავითარებელი კომენტარი საერთო საკლასო-2წთ


.შეფასება:მოსწავლეების ინდივიდუალური დაკვირვების რუბრიკით

ძლიერი
საშუალო
სუსტი
პრობლემის ამოცნობა



გადაჭრის გზების დასახვა



საკუთარი მოვალეობების გაცნობიერება



ინფორმაციის დახარისხება






მასწავლებლის შეფასების რუბრიკა:



მოსწავლეთა ინფორმირება


ლექსიკის გამდიდრება


მსჯელობის უნარის განვითარება


ინფორმაციის დახარისხება
















სასწავლო რესურსი
ფლიჩარტი,მარკერი,ილუსტრაციები,წებო,კონვერტი,კითხვარი





 ჯგუფური მუშაობის დაკვირვების რუბრიკა:

სახელი გვარი
იცავს დროის ლიმიტს
მისი მოსაზრებები და იდეები კონსტრუქციულია
მისი მოსაზრებები და იდეები არგუმენტირებულია
პატივს სცემს სხვების მოსაზრებებს
1





2





3












შეფასება:  1 თითქმის არა
                    2. ნაკლებად
                    3. საკმაოდ
                   4.  ძლიერი











0 коммент.:

Отправить комментарий

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates